Skovvangskolens SFO

Skovhuset og Klub Det Gule Hus: Velkommen til en ny verden for dig og dit barn

• Læs op

Indhold

En verden med grin, gråd, sang og skrål. En verden med alt fra musik, fodbold, faste aktiviteter, bål hygge, snitning, temauger, Lego-byggeri, årlige traditioner og meget mere! Men frem for alt, en verden af samvær og fællesskab.

Hvad tilbyder SFO'en?

Vi tilbyder et frirum for dit barn. 0. - 1. klasser har SFO i Skovhuset, som ligger på skolen. 2. - 3. klasser har SFO i Klub Det Gule Hus, som ligger i et stort hus, lige overfor skolen.

Skole og SFO har et tæt samarbejde og vil opdatere dig på, hvordan det går med dit barns faglige og sociale udvikling. Du er også altid velkommen til at henvende dig til os.

På SFO’en kan dit barn være en del af de planlagte aktiviteter eller lege de lege, det har lyst til. Vi sørger for, rammerne for dit barn er optimale, så det kan engagere sig i den frie leg, hvad enten det sker via boldspil, rollespil eller kreative aktiviteter. Der er noget for enhver smag.

SFO'ens tilgang til pædagogik og aktiviteter

Vi arbejder ud fra en anerkendende tilgang til børnene. Vi ser hvert barn som unikt og en del af fællesskabet. Det kommer til udtryk i vores relation til børnene, og i de aktiviteter vi laver med børnene. Vi har altid det enkelte barns trivsel for øje og sætter fokus på børnenes sociale udvikling fra deres første dag i SFO’en.

Første dag i SFO, for nye 0. klasser

Den 1. august er en helt særlig dag. Her kan dit barn nemlig starte i SFO. Vi sender alle de andre børn over i Klub det gule hus, så de nye 0. klasser har hele Skovhuset for sig selv.

Kl. 10.00 byder vi hjertelig velkommen og vil fortælle dit barn lidt om SFO'en, hvad det kan lave, om SFO'ens kultur, normer og få regler. Vi går en lille rundvisningstur, så dit barn kan få set hele SFO'ens udeområde, og få viden om, hvor det må lege og de steder det ikke må lege.

Åbningstider

Vi har morgenåbent i SFO’en alle hverdage fra kl. 06.30 til 08.00. Her er der rolige rammer, hvor der er plads til morgenmad og spilhygge, inden skolen starter. SFO’en åbner igen, når dit barn har fri fra skole og lukker mandag til torsdag kl. 17.00 (fredag 16.30).

Sidst opdateret: 1. oktober 2023