Skovvangskolen i helt nye rammer

Århus Byråd traf i slutningen af juni 2022 beslutning om en omfattende modernisering af den nuværende bygningsmasse på Skovvangskolen samt en tilbygning til skolen, så den fremadrettet kan rumme det øgede antal distriktselever.

En ældre dame træder ind i fremtiden

Elevråd og Rådmand har nu taget første spadestik til en tilbygning og renovering af Skovvangskolen, så bygningsmassen indhenter den pædagogik, der er på spil i dagligdagen. Men ikke nok med det, så er gravemaskinerne også gået i gang.

Når vi er færdige, så står vi med 12 nye klasselokaler, 2 nye musik og bevægelseslokaler såvel som en komplet modernisering af den gamle bygningsmasse, så den lever op til dagens krav.

Skitse over renoveringen af den eksisterende bygning.

Skitse over de fælles læringsrum

Den nye tilbygning kommer til at huse 6-9. årgang. Derudover bliver skolens PLC lagt ind i stueetagen. Udover klasselokaler vil der være to ekstra musiklokaler, hvoraf det ene bl.a. kommer til at indholde små øverum til samspil.

Skitsetegning over nye bygning

Bygningsprocessen kommer til at foregå på den måde, at den nye bygning først bygges, da denne så bruges til genhusningen, når vi går i gang med renoveringen.

Sidst opdateret: 21. november 2023